Easypeasy maaltijdsalade met avocado/geitenkaasdip

‘Easypeasy’ was het codewoord voor dit ‘Allerhande‘-receptje en dat mag ook wel eens.
Aangezien eten een feestje in de mond moet zijn en ik allergisch ben voor sojabonen werden deze snel vervangen door erwtjes. De komkommer werd aangevuld door met de dunschiller fijngesneden courgette (net zoals bij de komkommer verwijder je wel best eerst de zaadlijsten of snij je er rond, kwestie van je echt niet moe te maken voor deze salade).

Voor avocado/geitenkaas ‘dressing’ gebruikte ik meer avocado en geitenkaas zodat ik een meer een ‘dipsaus’ kreeg. Ik bracht de dip ook verder op smaak met wat sesamolie en limoensap (meer dan in het oorspronkelijke recept).

Volgens het recept moet je je salade besprenkelen met de helft van je dressing maar ik vond de presentatie in een apart potje als dipsaus beter. Toegegeven, we hadden echt veel te veel dipsaus, maar die heb ik samen met de overschot van de salade gewoon meegenomen als lunch. #doublewin dus!

Geef een reactie

