Lamsribbetjes met chimichurri en een zuiderse puree

Oorspronkelijk stonden er varkenswangetjes op het menu maar omdat je die bij ons in de buurt nauwelijks kan vinden én er geen meer in de diepvries zaten moest ik op zoek naar iets anders.

Na wat rondkijken in ‘onze lokale supermarkt’ kwam ik uit op “lamsribbetjes met chimichurri en zuiderse puree”. Het originele recept was een goeie basis maar ik heb wel hier en daar wat aangepast.

De lamsribbetjes heb ik ‘gemarineerd’ en op de grilpan gebakken. Voor de marinade gebruikte ik: olijfolie, een klein teentje knoflook, rozemarijn, verse tijm, peper en zout.

Bij de chimichurri heb ik wel een ‘foutje’ gemaakt. Ik wou het originele recept maar voor 2 ipv 4 personen klaarmaken en heb ook de gerookte en dus zeer sterk smakende ‘Piménton de la Vera‘-paprikapoeder gebruikt. De verhoudingen zaten niet juist want normaalgezien mag een chimichurri niet pikant zijn en de mijne was het wel, maar gelukkig wel lekker.

De overschot van de chimichurri zit nu in de diepvries en de volgende keer dat we deze gaan eten, grill ik eerst nog een paar paprika’s zodat ik deze bij deze ‘saus’ kan mengen.

Geef een reactie

