Spiraalsnijder-test

Ik wil al een tijdje een spiraalsnijder maar weet niet goed welke te kiezen. De ene collega is heel tevreden over de hare de andere is niet overtuigd en leende mij de hare. “Als hij je aanstaat mag je hem hebben”.

wp-1471539447300.png

Aan de slag dus. Deze (het merk ken ik niet en staat ook nergens op het toestel) klikt vast met een zuignap-systeem. Na 2 keer proberen kreeg ik hem stabiel genoeg om aan de slag te gaan.

Het inbrengen van de pin door de groente lukt met een courgette, maar met wortel wil ik dat niet uitproberen. Eerste minpuntje. Je moet ook wat ‘foefelen’ om de lange pin te laten overeenkomen met het midden van het draaiend schijfje.

2e minpuntje is dat je de courgette naar mijn gevoel niet stevig genoeg tegen de mesjes kan drukken. Maar na wat gepruts ben je dus aan het draaien.

wp-1471540216625.jpeg

Dit is het resultaat. Redelijk gelukte courgetteslierten maar wat veel ‘afval’ en vooral te veel gepruts om de spiraalsnijder terug proper te krijgen naar mijn zin.

De spiraalsnijder gaat dus terug mee naar het werk en ik vraag of ik de andere collega de hare eens mag testen.

Gelukkig was het eindresultaat wel heel smakelijk!

wp-1471543249944.png

7 thoughts on “Spiraalsnijder-test

    1. Hey Femke,
      De inspiratie voor dit recept haalden we hier .
      Toegegeven, wij zijn alle 2 stevige eters, dus dit recept voor 4 aten we met 2 op! En ja,het was eigenlijk de bedoeling van een portie mee te nemen naar het werk de dag er na maar dat lukte dus niet :).
      Bovendien gebruikten we:
      -2 paprika’s (een gele en een rode, omdat 1 paprika maar triestig in de pan lag) die we stoofden en daarna lieten we de bouillon inkoken
      -een pikant curry-mengsel en omdat dit voor mij wat te pikant was, ging er nog een half blik cocosmelk in de saus.

      Kan je mij eens laten weten welke spiraalsnijder je hebt? (ev. link??)

      Liked by 1 persoon

      1. Ohh super, bedankt voor het recept! Ga ik daar eens mee aan de slag. Mm, op de spiraalsnijder staat geen merkje en de verpakking heb ik weggegooid, maar ik heb het bij de mediamarkt in de winkel gekocht voor €11,-. Was 4 weken geleden daar in de aanbieding.. 🙂

        Like

Geef een reactie

