Foodbloggers zijn rijke mensen

of zo lijkt het toch…

Op restaurant gaan is een (dure) hobby maar de laatste weken ontdekte ik een paar interessante workshops zoals deze food-photography workshops of deze ‘Creative Gathering‘, beiden in Toscane.

Deze workshops zijn specifiek gericht op foodies en foodbloggers met als bedoeling samen te koken, eten en foto’s te nemen. Toegegeven, Toscane leent zich ook wel helemaal voor dit soort dingen maar aan €890 voor 3 dagen met dan nog eens transport bij of $3,275 voor 4 dagen (en ja ook hier nog transport apart te betalen), overstijgen dit soort tripjes toch héél zwaar mijn budget.

Op Twitter werd gesuggereerd een crowdfunding op te starten. Dat is een leuk idee, maar misschien moet ik in de tussentijd op zoek naar iets budgetvriendelijker en eens kijken of we geen reeks ‘lekker en lief voor je budget’-receptjes kunnen vinden… (oh, maar wie de ‘perfect pitch’ voor mijn crowdfunding mag mij die natuurlijk doorsturen!)

921383_10154005069219617_8447333721222180210_o

3 thoughts on “Foodbloggers zijn rijke mensen

  1. Hallo, ik wou toch even reageren op jou blog post die laat uitschijnen dat ik met mijn collega’s van onze ‘Creative Gathering’ giga bedragen aanrekenen aan mensen. Dat vind ik er kwetsend.
    Veel retreats of workshops kosten voor enkele dagen over de 2000 euro, dat is iets dat ik nooit zou kunnen betalen met mijn budget. Vandaar dat wij erg hard getracht hebben de workshop betaalbaar te houden. Wij hadden gehoopt om en bij de 400 euro te eindigen, wat bleek al snel, als je alle eten rekent, overnachting in een mooie B&B, vervoer voor de uitstapjes, alle maaltijden en dranken, diner op restaurant, tastings bij een artisanale producent, kook workshop, andere workshops en nog wat andere overhead kosten, dat je dus op dit bedrag uitkomt dat wij hebben:
    890 euro – ‘all in’ buiten naar Italie geraken.
    De mensen die reeds inschreven zijn geen “rijke mensen” het zijn gewone mensen, wij zijn ook geen “rijke mensen”.
    Waarom kan het niet goedkoper?
    Omdat wij niet aan artisanale producenten en kleine zelfstandigen gaan vragen om voor onze trip alles gratis of bijna gratis te doen. Het eten en de wijn is allemaal van lokale producenten dus ook niet van de goedkoop. Met deze reis helpen wij dus ook die mensen een stukje verder en daar geloof ik in.
    Wees eens eerlijk voor jezelf en reken eens uit wat jij zou uitgeven als je een lang weekend op reis gaat? Dat is al snel over of rond de 500 euro als je op restaurant gaat en wat dingen gaat bezoeken, zeker als je daarbij dan nog eens een workshop koken wil volgen (om en bij de 200 euro is daarvoor een normale prijs). En dan spreek ik nog niet over de kost van de overnachtingen.
    Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb kunnen tonen hoe die prijs van ons berekend is. Verdienen wij er aan? Neen, het dekt onze kost om naar Italie te reizen en daar te verblijven en ook ons eten en deel in al de activiteiten.
    Dus rijk gaan we er niet van worden, helaas.
    Fijne blog, doe zo verder!

    Liked by 1 persoon

    1. Hey Regula, bedankt voor de uitvoerige verduidelijking.
      Zoals ik op Twitter al zei is het zeker niet mijn bedoeling om jou en je collega’s te kwetsen en geef ik geen commentaar naar de inhoud van wat jullie doen.
      Ik gebruik wat ik gelezen heb als ‘hook’ om na te denken over budgetvriendelijk koken… en die crowdfunding natuurlijk, want ja, dit soort reizen spreekt ook mij enorm aan! 😉

      Like

Geef een reactie

